Membeli Belah Dengan Bijak di 100comments.com!

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Zaman yang semuanya di hujung jari ni, memang mudah sangat tau. Daripada makanan, pakaian, kasut semuanya boleh beli secara atas talian (online). Macam Nani sendiri, memang suka lah bila semua benda boleh beli secara online sebab jimat masa dan tenaga. Heheh. Lagi pun zaman serba serbi mahal ni, kena jugak lah potong bajet sana sini. So nak jimat beli aje secara atas talian dan tunggu barang sampai depan pintu rumah. Walaupun membeli secara atas talian (online) ni memudahkan, ada jugak satu benda yang paling susah kita nak elakkan. Korang rasa rasa apa dia? Bila membeli secara online, selalunya kita tak dapat tengok kualiti dan keadaan suatu barang tu kan. Kadang kadang, boleh jadi kita terbeli barang yang dah tak berapa nak elok. Memang tak best lah kalau kena macam ni. Pernah aje kawan kawan Nani dapat barang yang dia orang order tak sama seperti yang ditunjukkan dalam gambar. Tapi lepas ni, tak payah lagi risau sebab korang boleh baca feedback produk tersebut di 100comments.com Eh laman web apa tu Nani? Ha jom baca dekat bawah! 
 Apa yang paaling Nani suka tentang laman web 100comments.com ni sebab kita boleh baca feedback orang ramai tentang setiap produk yang terdapat di pasaran. Iya lah bila kita membeli secara online semestinya kita expect barang yang kita dapat tu nanti sama macam dalam gambar dan paaaling penting berkualiti. Kalau korang ragu ragu barang yang korang nak beli tu berkualiti ke tidak, boleh baca dulu feedback & review pengguna lain. So korang boleh lah buat perbandingan dulu kan sebelum membeli. Kenalah jadi pengguna yang bijak. Bukan nya tengok dan terus membeli. Bahaya! 
Macam macam kategori ada tau antaranya barang dapur, produk kecantikan, peralatan elektrik dan banyak lagi. Korang boleh klik aje dekat kategori mana yang korang nak. Macam Nani sendiri, memang jarang beli peralatan elektrik ni secara online sebab takut bila dapat dekat tangan nanti barang tu dah tak boleh nak berfungsi dengan baik. Tapi lepas ni mudah lah kerja Nani sebab boleh tengok dulu dekat website 100comments.com! 
Paling Nani suka bila tengok ada kategori baking & cooking ni hah. Senang lah boleh tengok sama ada bahan bahan yang Nani gunakan untuk memasak tu bagus ke tidak. Macam macam jenama ada, lepas ni korang boleh pergi tengok dekat website dia orang okay.  
Nani dah lama sangat teringin nak beli airfryer macam ni tapi tu lah sekarang ni banyak sangat orang jual sampai tak tahu mana satu yang betul betul berkualiti. Bila baca dekat website ni, ramai yang cakap Philips Airfryer ni mudah dan bagus untuk digunakan.  Apa yang buat Nani nak sangat beli airfryer sebab tak perlu menggunakan minyak langsung. So makanan kita tu akan lagi bertambah berkhasiat dan bagus lah. Lepas ni boleh lah beli tanpa was was sebab dah tahu Philips Airfryer ni memang bagus! 
Ini pun salah satu wishlist Nani jugak, Deuter Gogo 25L Backpack. Bila ada backpack yang macam ni, senang bila nak bawa pergi kelas atau pun hiking. Warna biru tu pun lawa sangat tau! Feedback yang customer lain bagi pun semua nya psotif, lagi lah Nani teringin sangat nak beli. Melalui website 100comments.com ni jugak kita boleh tahu berapa bintang yang pengguna lain bagi untuk sesuatu barangan tersebut. So korang lepas ni kalau nak membeli secara online, jangan lupa semak dan baca terlebih dahulu feedback dekat 100comments.com okay! Baru lah nanti tak menyesal di kemudian hari. Untuk maklumat yang lebih lanjut, korang klik link dekat bawah ni okay!                                                      
Facebook : 100comments.com
Instagram : my100comments

12 comments:

  1. Oh ada feedback bgs juga, bole bc komen

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann. Senang lah bagi pengguna & pembeli macam kita ni :)

      Delete
  2. sesekali kak pip masuk juga 100comments ni utk bagi comments barang yg kak pip pakai...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahh! Nani baru aje tahu pasal web ni. Best sebab senang semua boleh beli secara online :)

      Delete
  3. bestnya shopping...hehe...click click je barang yang nak beli...takut juga poket makin menipis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn kak Azi. Hahah! Boleh aje klik klik tapi kena tengok jugak akaun bank tu kang kejap aje habis duit. Hahaha!

      Delete
  4. First time dengar pasal 100comments ni. Ala2 Lazada, 11 street, semua tu ke?

    ReplyDelete
  5. Macam-macam e-commerce websites sekarang ni. Sampai tak sempat nak keep up.

    ReplyDelete
  6. Perghh website baru lagi. Paling latest Siqah dengar Chilindo. Ini dah lain pulak.

    ReplyDelete
  7. Perghhh tempat baruuuu untuk shoping online! Kena terjah

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page