Resepi Sambal Sardin Mudah

Assalamualaikum & Hello.

Resepi Sambal Sardin Mudah

Resepi Sambal Sardin Mudah

Bahan - Bahan :

  • Bawang besar
  • Minyak masak
  • Cili api
  • Ubi kentang
  • Sardin ( tak kisah jenama apa apa )

Cara- Caranya : 

  • Panaskan minyak dan goreng ubi kentang sehingga masak dan ketepikan
  • Tumiskan cili api yang dah siap dikisar 
  • Kemudian masukkan sardin & ubi kentang yang dah digoreng
  • Taburkan bawang besar dan siap ! 
Selamat mencuba resepi yang semudah ABC ni. Hehehe, Dapat pulak makan dengan nasi panas + ikan pekasam goreng garing, pehh tak pandang kiri kanan dah. Buat cicah dengan lempeng pun sedap. 

13 comments:

  1. Salam Khamis..
    Singgah pagi...

    ReplyDelete
  2. alahai nani...akak nyer fav nih....dapnya...nak buat la malam nanti

    ReplyDelete
  3. nmpak sedap sambal ni ^_^
    boleh cuba nt .. tqq

    ReplyDelete
  4. sedap ni makan dengan nasi panas..

    ReplyDelete
  5. Ohh... lain kali kakak nak ikut cara Nani bubuh kentang goreng
    Biasa kakak buat kosong tanpa kentang.

    ReplyDelete
  6. alamak..sedapnyeee..makan ngan nasi panas letak kicap..hurmmm

    ReplyDelete
  7. makan dengan roti gardenia tu pun umpphhhh :)

    ReplyDelete
  8. adumak sedap nyer...
    sesungguhnya sambal sardin adalah resepi yg paling hot kat umah aida.
    ikan pekasam plak sentiasa ada stok dlm fridge... hu hu hu :)
    terbaik!

    ReplyDelete
  9. Akak kalau buat sambal sardin ni mesti nak letak cili padi banyak-banyak biar pedas menggelupur lepas tu. Cicah jemput-jemput ikan bilis pun sedap.

    Alahai, Nani.. .tengahari tadi tak makan nasi. Duk mengunyah kuih jerk. Napelah tulis pasal ikan pekasam. Oh, man... terliur dah ni!

    ReplyDelete
  10. ni husband akak memang suka makan

    ReplyDelete
  11. Tgk sardin jer pon boleh terliur...ppffttt...ok, nak masak sardin balik nanti ☺

    ReplyDelete
  12. Nak sikit sambal sardin nak mkn dengan lempeng....

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page