Thank you 2018!

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Apa khabar semua? Korang ada yang bercuti ke hari ni? Mana lah tahu kan, menghabiskan saki baki cuti yang ada. Punya lah lama tak update blog sebab busy dengan macam macam urusan, baru hari ni ada masa nak buka laptop. Lagi pun sebab hari ni dah last day untuk tahun 2018, so wajib lah kita abadikan dalam blog sambil buat throwback apa achievement sepanjang tahun 2018. Kahkah. Paling penting sekali, boleh lah tengok balik azam awal tahun haritu, dah tercapai ke belum kan. Nani memang sejenis yang suka buat target macam ni, so that kita nampak apa benda yang kita nak achieve nanti. Tapi ada juga sesetengah orang dia suka follow the flow, depends pada masing - masing lah kan. Kalau tanya Nani pasal azam awal tahun hari tu, ada lah a few yang  dah berjaya buat tapi banyaknya kelaut dalam (dasar hangat hangat tahi ayam). Hahaha! Lagi lagi part nak buat saving tu, mashaAllah yang ni paling susah sangat apahal entah. Dia punya excited nak menyimpan duit tu sekejap aje, tapi lepas tu mula lah 'culas' nak buat. Asal ada aje duit, ada lah benda nak beli. Hahaha! 
Lepas ni ingat nak buat saving yang dekat Maybank tu aje lah, setiap bulan dia akan automatik deduct daripada akaun bank kita lepas tu tak boleh withdraw sampai dah achieve target yang kita letak tu. Hari tu Nani ada nampak orang share, so mungkin kita boleh try yang ni pulakk kan, kot lah hujung tahun depan duit menimbun. Hahaha! Tapi zaman sekarang ni memang wajib jugak lah buat saving sikit sikit sebab serba serbi makin mahal. Kalau tak ada saving susah jugak lah woo nak survive. Pada Nani, at least bila terdesak tu boleh lah ambil sikit sikit kan. Setakat ni saving yang paling menjadi dekat Tabung Haji tu aje lah. Tapi yang tu jangan pulak link kan dengan akaun bank lain, kalau tak cepatlah surut duit dalam tu. Heheh. 

Tahun 2018 ni rasanya lagi banyak yang pahit tapi terselit jugaklah kemanisan. Biasa lah kan, mana ada yang manis aje memanjang. Kadang kadang kena telan jugak yang pahit kelat semua tu. Apa apa pun, macam biasa semoga tahun depan dan seterusnya jadi lebih baik dari yang dah lepas. Semua yang pahit tu, tinggalkan jauh jauh. Memang susah nak positive sentiasa 24 jam, tapi Nani jenis yang kadang malas nak ambil kisah sangat. Kalau asyik fikir yang negative, memang sampai bila bila lah kita akan duduk dekat tempat yang sama. Gitu. Pada Nani, percaya dengan satu benda aje, yakin dengan susunan takdir Tuhan. Kadang kadang bila Dia tarik satu, Dia akan gantikan dengan yang lain. InshaAllah yang lebih baik. 
Tahun ni malas nak tulis azam dalam blog sebab asyik kelaut aje nak buat. Hahaha! Kita tulis dalam personal diary aje lah azam next year. Cuma ini secara roughly lah apa yang nak achieve untuk tahun depan (hakikatnya ada banyak lagi benda lain yang Nani nak). Cuma itu lah, nak maintain consistent buat tu yang susah sebenarnya. The struggle is real. Hahah! Ohh, mendirikan rumah dan tangga juga tak ada lagi dalam list aku untuk tahun depan. Walaupun dah dapat banyak kad undangan kawan kawan untuk bulan January & February next year, kita masih relax membujangg. Heheh. Selamat menyambut tahun baru semua, jalan dan pandang lah terus ke depan, bukannya patah balik ke belakang. Hopefully ada yang lebih baik menanti dekat depan! 


11 comments:

  1. semoga dipermudahkan urusan nani insyaAllah Allahuma ameen

    ReplyDelete
  2. Akak lama cuti since 21dec lg...seronok btul lama cuti hehe...pahit manis 2018..selamat tahun baru 2019

    ReplyDelete
  3. selamat tahun baru 2019 nani..:)

    ReplyDelete
  4. Semoga tahun 2019 lebih baik dari 2018 :) Selamat tahun baru :)

    ReplyDelete
  5. moga 2019 lebih baik dari sebelum ini, and moga wishlist 2019 trcapai!hehe

    ReplyDelete
  6. selamat tahun baru kak nani

    ReplyDelete
  7. salam tahun baru Nani. semoga lebih success dan ceria selalu =D

    ReplyDelete
  8. Selamat tahun baru 2019 nani. Semoga apa yt dihajat tercapai especially bab saving tu.

    ReplyDelete
  9. Meriahnya best nine Nani :D

    ReplyDelete
  10. smoga lebih bersemangat tahun 2019.. amin..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page