Safi Balqis Oxywhite Whitening Hydrating Lotion

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Selamat berhujung minggu. Hari ni Nani nak share dengan korang salah satu produk terbaru keluaran Safi. Yaaayy! Sekarang ni Safi memang dah advanced, macam macam jenis produk yang Safi telah keluarkan. Apa yang Nani suka dengan produk Safi Balqis Oxywhite Whitening Hydrating Lotion ni sebab ia sangat membantu untuk memberi kelembapan dan kesegaran pada kulit wajah kita. Macam Nani yang jenis ada masalah kulit kering ni, memang sukalah produk ni. Bila wajah kita selalu terdedah dengan matahari atau pun selalu sangat duduk dalam tempat yang ada aircond, memang kulit akan jadi lebih kering. Serious stress kalau tengok kulit muka kering ni. Nani dulu pernah lah tukar skincare, saja nak try satu produk ni sekali hah kering gila muka jadinya sampai ada dry patches. Sakit woo bila ada dry patches ni, so bila jadi macam tu memang kena cari produk yang ada hydrating macam Safi Balqis Whitening Hydrating Lotion. 
Macam yang Nani mentioned tadi, produk Safi Balqis Oxywhite Whitening Hydrating Lotion ni adalah produk gabungan formulasi pelembap dan penyegar yang mampu memberikan kesan yang optimum. Selain itu, prodouk ini juga memberikan 2x penghidratan dan kesegaran dalam satu penggunaan. Apa yang membuatkan Nani teruja untuk try produk ni sebab ia mengandungi lima jenis Hyaluronic Acid iaitu; Macro Hyaluronic Acid, Nano Hyaluronic Acid, Bio - Hyaluronate, Oligo Hyaluronic Acid dan juga Super Nano Hyaluronic Acid. Apa pulak fungsi Hyaluronic Acid ni? Hyaluronic Acid ni antara ingredients yang paling bagus lah untuk kekalkan kelembapan pada kulit kita. Serious memang bagus and really hydrating. Tapi benda ni depends jugak on kulit masing - masing tau, ada certain orang kadang kadang dia tak berapa sesuai dengan ingredients yang digunakan dalam produk tu. 
Ini pulak tekstur produk Whitening Hydrating Lotion ni, ia berbentuk cecair jernih. Cara nak gunakan pun senang aje, korang cuma perlu tuang ke atas tapak tangan lepas tu dab dab aje dekat kulit muka. Ada sesetengah orang suka letak atas cotton pad, so terpulang lah pada diri masing masing okay. Nani tak berapa suka guna cotton pad sebab rasa macam tak puas. Hahah! Percayalah cakap Nani, hydrating lotion yang keluaran Safi ni senang gila meresap dekat kulit & tak melekit langsung. So lepas dah apply lotion ni, tak ada lah kena tunggu lama sangat untuk apply produk lain pulak. Senang kan? 

Macam Nani akan guna hydrating lotion ni betul betul lepas dah cuci muka. Biasanya memang akan guna dua kali lah dalam sehari, waktu pagi dan sebelum tdiur. Safi Whitening Hydrating Lotion ni jugak mengandungi Niacinamide yang mana berfungsi untuk mencerahkan kulit wajah. So far memang best lah sebab nampak perubahan dekat muka Nani ni. Rasa macam kulit lagi glowing. Gitohh! Cumanya produk ni ada mengandungi Fragrance, so siapa yang kulit sensitive tu hati hati okay! 
Overall memang Nani puas hati & rasanya memang nak remain guna Safi Balqis Whitening Hydrating Lotion ni. Heheh. Murah pun murah tau, dalam RM 23 untuk sebotol ni dan korang boleh dapatkan di mana mana drug store macam Watsons, Guardian atau pun di pasaraya. Untuk korang yang ada masalah kulit kering, kusam semua tu reccomended untuk try this product. Bila kulit kita dah very well hydrated, kulit akan nampak glowing, anjal dan berseri seri. Paaaling penting, pores pun akan nampak lebih kecil. So jangan lupa untuk dapatkan dekat pasaran okay! Rugi kalau tak try product yang bagus dan murah macam ni. Heheh. Kalau nak tanya apa apa soalan pasal produk ni, boleh drop dekat bawah okay. Nanti Nani jawab. Have a nice day everyone! 

4 comments:

  1. safi skrg ada mcm2 produk baru... akak mmg guna miceral water safi yg rose... suka ngn bau wangi dia tuh... n bila guna tak rasa pedih bila guna utk cuci makeup

    ReplyDelete
  2. Wah. Mesti best ni. 2 in 1. Toner sekali pelembap :)

    ReplyDelete
  3. senang meresap ni memang best lah tak perlu tunggu lama untuk dia kering. Not bad lah harga dia

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page