Kisah Ummi Yang Tabah

Assalamualaikum & Hello.
Tadi masa tengah scroll facebook terbaca satu kisah yang dikongsikan oleh Ustazah Ainun Mardhiah. Kisah seorang ummi yang sangat tabah bila diuji oleh Allah dengan kematian suami beliau. Aku sendiri pernah diuji kehilangan orang yang paling dekat dengan diri aku, orang yang aku sayang bulan Jun hari tu. Aku pernah kongsikan entri kehilangan tu di sini, Masa tu rasa macam tak boleh nak terima hakikat yang dia dah pergi. Susah nak move on bila hari hari teringat yang dia dah tak dek. Tapi bila baca kisah ni,aku  rasa Ummi ini ada kekuatan yang luar biasa yang tak semua orang ada. 
Kisah Ummi Yang Tabah
Kisah Ummi Yang Tabah
Moga kita juga mampu jadi seperti Ummi ini saat diuji oleh Tuhan. 


32 comments:

  1. Replies
    1. Tahu takpe, memang kagum sangat dengan beliau :)

      Delete
  2. In Shaa Allah, mudah-mudahan...Amin...

    ReplyDelete
  3. semoga kita kuat mcm ummi jugak .... betui Allah sentiasa ada ....
    aku selalu bygkan mcm kehidupan aku selepas org tersyg tak de ... tak sanggup rasanya ....

    ReplyDelete
  4. kehilangan itu adalah dugaan yang Allah dtgkan kepada kita untuk menguji kesabaran kita...moga kita sntiasa tabah dlm menjalankan kehidupan kita...

    ReplyDelete
  5. demi anak-anak yang 10 orang tu, Ummi perlu juga kuat..
    semoga Allah s.w.t. permudahkan urusan Ummi... :)

    ReplyDelete
  6. smg Ummi terus tabah, smg anak-anak ummi menjadi anak-anak yg soleh dan solehah insyaAllah.

    ReplyDelete
  7. Sebak bila baca. Memang tabah orangnya.

    ReplyDelete
  8. insyallah,moga kita kuat sepertinya...anak2 memang kekuatan seorang ibu.juga keyakinan pada Dia akan membuatkan kita tenang xmudah putus asa..

    ReplyDelete
  9. Allahu, kuatnya seorang ibu menghadapi dugaan untuk membesarkan 10 anak. Moga kita kuat sepertinya. Never give up.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kann kak Sha, mudah mudahan kita jugak mampu jadi seperti Ummi ni :)

      Delete
  10. Wanita ni ramai anak pun dia tetap kuat cari rezeki wpun suami tiada....tu lah untungnya kita jadi wanita ni dik, menangis pun tetap jalan amanah anak2 tu semua...darah daging dik...nanti adik nanie dah kahwin ada anak sendiri pasti akan rasa lagiiiii deep perasaan wanita bergelar ibu dan isteri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. In Sha Allah, mudah mudahan satu hari nanti dapat rasa pengalaman jadi ibu :)

      Delete
  11. hampir menitis airmata membacanya..

    ReplyDelete
  12. masyaallah hebatnya dia Nani.... Kehebatan dia kerana yakin dan kebergantungan dia kepada Allah tu....

    ReplyDelete
  13. in shaa Allah
    tabahnya, kan !
    sama sama kita doakan buat mereka

    ReplyDelete
  14. Semoga kita juga boleh sekuat ummi...

    ReplyDelete
  15. nak jadi tabah macam ummi;(
    singgah sini, done follow blog awak;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page