Review Nota Purba I AHLI AWESOME & HANDSOME I

Assalamulaikum & Hello.hat 

Anda mungkin sudah tahu apa itu EFG. EFG merupakan salah satu cara untuk mempromosikan blog melalui perkongsian feed link di blog yang terlibat.  Setiap blog yang join secara langsung pautan feed blognya akan terpapar di blog lain mengikut jadual yang dipersetujui, ini dimaksudkan persetukaran yang membantu meningkatkan trafik blog secara sihat melaui ukhwah blog / blogwalking dan belajar teknik untuk meningkatkan prestasi ahli blog.

Bermula hari ini, setiap seorang ahli EFG akan direview. Dan insan pertama yang bertuah untuk direview adalam blogger yang menetap di Selangor. Di kenali dengan nama pena FR atau Fendi Rocka, pemilik blog yang misteri ini menggarapkan hasil tulisan yang berseni lantaran dari sifatnya yang menyerupai seorang anak seni yang mengacarakan rancangan Melodi di TV3 iaitu Awal Ashari.

Blog beliau Nota Purba pasti akan menjadi salah satu blog yang anda tidak akan lupa dan jemu untuk singgah. Sebab apa? Yang tu anda kena pergi sendiri ke blog FR. Satu entry sahaja sudah cukup untuk menjawab persoalan di atas. Blog yang jauh dari gosip - gosip liar Nota Purba berkisar tentang apa yang terjadi kepada penulis itu sendiri di dalam kehidupan seharian. Jika dilihat dari mata kasarnya dan di baca nalurinya, pasti pembaca di luar dapat merasakan aura di sebalik pemilik blog Nota Purba yang penuh misteri.

FR merupakan ahli EFG yang ke 24 dari 41 orang ahli EFG. Walaupun EFG mempunyai ramai adik beradik, FR sangat disayangi dan disenangi oleh semua adik beradik EFG. FR yang kuat mengusik itu mengeratkan lagi hubungan kami semua bagaikan sebuah keluarga besar yang bahagia di alam maya. Kata - kata kekuatan FR dalam hidup adalah " Move On !" FR seorang yang kelakar dan pastinya semua terhibur bila ada FR. EFG dah menemu ramah FR secara maya dan jawapan bagi soalan di bawah ini dah boleh memberi clue siapakah FR sebenarnya. Hahaha.

What is chemistry in academic words ( not less than 200 words )
" Chemistry adalah bila mata kita saling berpandanga, timbul buih - buih cinta, dan common sense mula keluar dari kepala, kat situu kimia jahat memainkan perana, ulang 50 KALI  untuk cukupkan 200 words," FR a. k.a Fendi Rocka. 

Apa yang Nani tak pernah lupa tentang abang FR ni beliau suka sangat buat gambar parody. Hahah. Pernah satu hari dulu Nani terhantar gambar kawan Nani dalam group Wassap EFG & habis kena bahan dengan kakak abang adik dalam tu. Nani pernah cerita dekat SINI dulu. Orang first yang buat Parody tu abang FR. Hahahah. Itulah benda yang paling Nani ingat sampai sekarang. 




28 comments:

  1. akak pernah ditawarkan oleh rayyan kata join EFG ni...tapi sis hold dulu sbb ada task yg belum disiapkan...takut tak terbuat nanti...mana tahu ada rezeki sis join...bagus EFG ni mesra SEO

    ReplyDelete
  2. Entry di Nota Purba memang tak mengecewakan pembaca... awesome!!!

    ReplyDelete
  3. Entry FR buat pcl banyak fikir, jiwa muda barangkali..jauh beza dgn pcl ni .

    ReplyDelete
  4. bila dia buat parody. ahaha. kembung perut tahan ketawa

    ReplyDelete
  5. Harap2 x jd mangsa parody fr..hihihihi

    ReplyDelete
  6. Kegelapan BLOG FR mencerminkan kepurbaan nota yang ditulisnya.., Namun, kepurbaan notanya membawa 1001 nilai yang berharga...

    ReplyDelete
  7. wahhh meanrik .. nk pi terjah la

    ReplyDelete
  8. Seorang FR yang misteri :D #EFG Awesome

    ReplyDelete
  9. Zumal baru follow FR pagi tadi...

    ReplyDelete
  10. FR yang dah tak misteri... Nota purba yang berkesan membacanya. Banyak iktibar dalam tu..

    ReplyDelete
  11. Semoga Fr akan terus maju dan berjaya dalam penulisan

    ReplyDelete
  12. King of parody :) dan juga di blog penulisan yang tak jemu dibaca :)

    ReplyDelete
  13. Dah baca ni di blog cik Amy.. Best of luck for EFG ^_^

    ReplyDelete
  14. jangan biarkan diri anda diselebungi misteri...hihi

    ReplyDelete
  15. Blog nota purba memang misteri tapi terbaikk ! ;)

    ReplyDelete
  16. bagus gak efg ni . dah singgah blog nota purba

    ReplyDelete
  17. nak terjah x de link lah pulak ...

    ReplyDelete
  18. teringin naj join EFG..tapi tak.layak lagi :-((

    ReplyDelete
  19. Segala persoalan akan terjawab di nota purba

    ReplyDelete
  20. Kelakar cara dia define chemistry

    ReplyDelete
  21. Menarik.. thanks sharing Inani.. :)

    ReplyDelete
  22. tak pernah terjah FR ni.. hehehe.. nanti jenguk..

    ReplyDelete
  23. Alamak! Kenapa akak tak tahu EFG tu apa? Blog Nota Purba ni pun akak tak pernah sampai lagi. Nanti bila ada masa terluang nak juga menjengahlah!

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page