A' BLOOM by ALTHEA

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Baru baru ini Althea Korea telah mengeluarkan beberapa lagi produk baru di bawah koleksi Althea A'bloom. Nani memang excited betul bila tahu Althea akan keluarkan produk A'bloom ni sebab tak sabar nak try. Macam yang korang tahu, produk Althea sememangnya best dan berkesan. Rugi sangat siapa yang tak pernah try lagi menggunakan mana mana produk keluaran Althea Korea. Untuk koleksi eksklusif Althea A'bloom ni, ada empat jenis produk yang telah diperkenalkan. Antaranya A'bloom Mask Sheet, A'bloom BHA Blackhead Blaster, A'bloom Giant Meringue Puff & A'bloom Baby Meringue Puffs. Serious best sangat sangat koleksi Althea A'bloom ni sebab packaging aje pun dah comel dan menarik. Harga pulak macam biasa lah, memang berbaloi dan murah. Jangan lupa untuk check it out dekat website Althea okay! 
Althea A'bloom - Koleksi  Eksklusif Althea Korea. 
See comel sangat kan packaging sheet mask tu sampai rasa sayang nak buang. Hahah! Typical Nani. Masa awal awal dapat parcel ni, Nani excited gila nak try Sheet Mask tu dengan BHA Blackhead Blaster. Stress wak dekat kawasan hidung ni banyak nau blackhead, dah tak tahu dah nak pakai apa untul bagi hilang blackhead tu. So, kali ni kita try lah pulak menggunakan BHA Blackhead Blaster ni. Dah lah senang sangat nak pakai. Nak tahu kenapa Nani cakap senang, jom baca dekat bawah ni. 
BHA Blackhead Blaster.
Bagi Nani benda yang paling best sekali bila ia didatangkan dalam bentuk stick macam ni, senang dan sangat mudah untuk dibawa ke mana mana. Cara menggunakannya pun memang senang. Kita cuma perlu bilaskan muka dengan air dan bila muka dah kering boleh lah sapukan dekat kawasan yang ada blackhead (selalunya dekat kawasan hidung dan bawah bibir). Lepas tu boleh lah bilaskan dengan air. Pengalaman Nani sendiri, memang hilang okay blackhead yang dekat tepi tepi hidung ni. Amazing & I really lovee this product! 

Produk BHA Blackhead Blaster ini diformulasikan daripada beberapa jenis yang mempunyai fungsi yang tersendiri. 
💗Tea Tree Leaf Oil - Membantu untuk menenangkan kulit wajah. 
💗Charcoal - Berfungsi untuk meresap segala jenis minyak dan kotoran di wajah. 
💗Natural BHA -  Membantu untuk mengurangkan sel kulit mati dan menjadikan kulit lebih licin. 
💗Apricot Seed- Untuk menghilangkan segala kekotoran dan mengekalkan pores dalam keadaan bersih. 
A'bloom Mask Sheet.
Mask sheet keluaran Althea ni memang wangi sangat tau korang. Memang puas hati lah guna. Fungsi mask sheet ni adalah untuk memberi kelembapan pada kulit kita. Untuk A'bloom Fruits Mask Sheet, ada empat jenis mask sheet yang boleh korang boleh cuba dan setiap mask sheet ni ada kelebihan yang tersendiri. 
+ Moisturizing Watermelon Mask Sheet
+ Brightening Lemon Lime Mask Sheet
+Nourishing Avocado Mask Sheet
+ Anti Blemish Peach Mask Sheet
Nani dah try pakai yang Moisturizing Watermelon Mask Sheet, bau dia fuhh wangi sangat okay. Macam Nani yang selalu duduk dalam aircond ni, memang sesuai lah guna mask sheet yang berfungsi untuk melembapkan lagi kulit kita. Nak lagi best, simpan mask sheet ni dalam peti. Bila pakai time sejuk sejuk tu best gila korang. Nanti try tau buat! Mask sheet ni jangan pakai sepanjang malam tau, just pakai dalam 20 minit macam tu. Bila dah buka mask sheet, korang urut lah dekat sekitar muka. 
 Kelebihan Althea A'bloom Mask. 
💗Moisturizing Watermelon Mask
+ Memberi kelembapan kepada kulit muka.
+Menjadikan kulit lebih lembut dan segar.
+ Memberi kesan yang menenangkan dan menyegarkan lagi kulit muka. 
💗Brightening Lemon Lime Mask Sheet
+ Membantu untuk mencerahkan lagi kulit.
+ Membantu menghilangkan bintik hitam
💗Nourishing Avocado Mask Sheet
+ Membantu untuk memberikan kesan yang lembut pada kulit.
+ Menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.
+ Mencegah wrinkles. 
💗Anti Blemish Peach Mask Sheet
+ Berfungsi untuk mengawal minyak.
+ Mengurangkan masalah pores di wajah.
+ Mengimbangi kelembapan dan membersihkan kulit. 
A'bloom Giant Meringue Puff & A'bloom Baby Meringue Puff.


Last sekali produk dalam Althea A'bloom ni ialah Meringue Puff. Kalau korang nak tahu meringue puf ini diinspirasikan daripada meringue cookies. Ia didatangkan dengan dua saiz iaitu, Giant Meringue Puff dan juga Baby Meringue Puffs. Serious comel sangat bentuk meringue puff ni okay! Selalunya memang Nani guna untuk ratakan foundation lah. Kalau yang Giant Meringue Puff sesuai digunakan untuk ratakan foundation di sekitar dahi, pipi dan dagu. Untuk Baby Meringue Puff tu pulak, lagi mudah untuk kita gunakan di bawah mata dan di tepi hidung. Paling best sekali, ada dua cara tau kita boleh gunakan meringue puff ni sama ada dalam bentuk kering atau sedikit lembap. Kalau korang nak gunakan dalam bentuk lembap, boleh lah rendam terlebih dahulu meringue puff ni dalam air. 
Overall, memang Nani puas hati sangat sangat dengan koleksi A'bloom keluaran Althea Korea ni. Macam biasa, produk keluaran Althea tak pernah menghampakan. Semuanya bes belaka. Untuk korang yang nak dapatkan koleksi A'bloom ni jangan lupa terjah website Althea terus lepas ni. Cecepat beli tau, itu pun dah ada beberapa products yang dah sold out. Woww kemain lagi semua orang membeli ni. Heheh. Jangan lupa untuk cuba okay! 

5 comments:

  1. comelnya produk dari Korea nie..

    ReplyDelete
  2. serius best kan produk baru althea kali ni.. semua best..

    ReplyDelete
  3. Giant Meringue Puff & Baby Meringue Puff tu nmpk mcm cookies je..gerammmm nk ngap haha

    ReplyDelete
  4. best semuanya ni naniiii ! macam kena repeat and repeat

    ReplyDelete
  5. Kali ni akak tak dapat pakej yang ni..sedih tul..cane ntah nama tercicir padahal antara terawal daftar..takde rezeki la tu kan..tapi ada rezeki hadiah birthday..hehehe

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page