Musim Durian

Assalamualaikum & Hello.
Tak habis lagi cerita balik Pahang hari tu, memang kalau balik sana boleh buat sampai tiga ke empat entry. Hahaha ! Sekarang ni kan memang musim durian, Nani ni pun dalam kepala memang dah terfikir balik Pahang nak makan durian. Masa nak balik sana pun dah bagi tahu siap siap cakap nak makan durian. Ha kau punyalah teringin nak makan durian kan sampai tak sabar sabar lagi dah nak tunggu sampai Pahang dulu. Walaupun dekat SS2 ada orang jual durian dan boleh sangat kalau Nani ni nak pergi tapi tetap jugak nak makan durian kampung. Sampai aje Pahang tengok berlonggok durian yang ada dekat depan rumah nenek Nani. Fuhh ! 
Tak boleh tunggu lama, masuk dalam mandi apa semua terus bersila tunggu pakcik belah buah durian. Ini durian yang nenek Nani beli, kiterang memang dah lama tak ada pokok durian sendiri. Kalau belah abah Nani ada lagi lah pokok durian, pokok langsat segala bagai tapi tak masak lagi masa Nani balik hari tu. Heheh. Sebab cucu cucu nya ramai balik nak makan durian, nenek Nani beli lah dekat 140 ringgit kalau tak silap Nani. Ha memang belonggok longgok lah dapat kan. Nenek Nani pun beli bukan untuk makan aje semata mata tapi sebab nak buat stok tempoyak sekali. Gitu.
Nikmat apakah yang mahu kau dustakan?
Ini baru durian untuk makan aje tak termasuk lagi untuk buat tempoyak. Hambik, makan sampai puas semua durian durian ni. Lepas makan nasi, sekali lagi hadap durian. Sebab syok sangat makan durian takdek sorang pun yang teringat nak ambik gambar isi dalam durian ni. Hahah ! Masing masing lepas gian sebab dah lama sangat tak jumpa durian. Puas hati kot dapat makan buah durian sedap macam ni. Abah cakap nanti kalau nak makan durian, balik lah lagi. Hahah. Saje je kan pancing nak suruh balik Pahang selalu. Nani ni kalau ikutkan hati memang nak je balik selalu tapi sebab ada komitmen lain jugak nak kena bagi tak boleh lah nak buat macam tu. 
Rasanya lepas dah makan berbiji biji durian hari tu, dah tak ada sangat keinginan nak makan durian. Puas hati dah bila dapat makan. Tunggu musim buah rambutan nanti kita balik pulak. Eheheh. Baru ni tengok dah banyak dah buah yang warna hijau hijau tu. Mana tahu nanti balik dah bertukar jadi merah. Hari tu pun masa nak balik dari Pahang ke Kl ni banyak aje orang jual durian dekat area Bentong tu tapi tak pasti lah berapa hargaya. Kalau dekat SS2 tu dalam 25 ringgit ke 35 ringgit sorang kot lepas tu makan sampai puas. Heheh. Tempat korang banyak dah buah durian? 

16 comments:

  1. perkkkkh 1 kereta sorong tuh nani... tp msti ada lg yg lain tuh kan

    seronok mkn ramai2 kan... compom puas mkn, tak sedor mkn berbiji2 dh

    ReplyDelete
  2. tempat akak dah nak habis dah. ada sikit2 lagi saki baki yg atas pokok.
    Sekarang projek buat tempoyak pulak.

    ReplyDelete
  3. Ada banyak jual juga di sini. Tak puas makan sebab isinya sikit dan kecik.
    Kena cari durian yang isi besar2. Baru puas makan.

    ReplyDelete
  4. Betul-betul puas Nani:)
    Nenek sanggup beli banyak demi cucu.

    ReplyDelete
  5. Perghhh... ini baru betul2 makan derian ni... bestnya!! :) :)

    ReplyDelete
  6. assalam nani
    selamat hari raya

    doyan msh beraya kan
    area sini kiri kanan jalan ade orang jual

    ReplyDelete
  7. amboih 1 kereta sorong tu...arghhh...sedap!!

    ReplyDelete
  8. huwaaaa..nak jugak durian tu..sedapnyeee..

    ReplyDelete
  9. buah cantik2 pulak tu..tengok luar pun tau isinya elok..(komen dari pakar durian..ekekekek)

    ReplyDelete
  10. BEST DURIAN ..DPT MKN PULUT DURIAN SEDAPNYE

    ReplyDelete
  11. alahai durian. bila la dapat makan kann (ㄒoㄒ)

    ReplyDelete
  12. adoiiii banyaknya durian atas tu. nasib baik dah lepas ngidam haritu hahahaha

    ReplyDelete
  13. x BYK!!! susah nk dapat...smlm beli musang king RM25 sekilo beli 2 kilo dapat 6 ulas jek..x PUAS makan!!!

    ReplyDelete
  14. Aikk, bln lps cikna cari kat pahang(Bera-temerloh) xjumpa pun sudahnye g N.9, durian kampung 1kg RM7, IOI RM13, musang king kecik RM19-35...Lusanya g lagi mummy nk wat tempoyak dptla sebakul besar RM40je dekat 30bj jgkla, bnyk yg mkn dr buat tempoyak/assam....;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page