Tabahlah Sahabat

semalam sempat berborak dengn sorang kawan yang rumahnya terlibat dengan banjir. allahuakbar. pertama kali ada kawan yang terlibat dengan banjir. rumahnya di pahang tapi dia duduk dekat tempat lain. balik pun bila cuti panjang dengan raya. masa dia balik tu memang air dah naik. tak dek satu barang pun yang dapat diselamatkan. 

ni masa hari dia sampai. rumah kawan tu jauh ke dalam lagi. memang tak lepas dah nak masuk. taman perumahan pun boleh banjir.

esoknya tuu air dah makin naik. allah allah allah.
sabarlah sahabat. Allah sedang mengujimu dan kita semua. in sha allah ada sesuatu yang allah nak bagi untuk kita. jangan berhenti berdoa. 






39 comments:

  1. ya Allah.. kesiannya... moga dia bertabah menghadapi ujian Allah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian sangat bila tahu kawan sendiri kena. aminn :)

      Delete
  2. kesian sangat...kak sally ni pun rumah makcik kat Kelantan semua dah naik air...nak keluar pun x boleh..kesian la...dgn nenek lagi kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn. memang kesian tengok mangsa banjir. semoga dipermudahkan segala urusan mereka & bantuan cepat sampai

      Delete
  3. ish kesian nya.. skg banjir dah mkin teruk.. smoga mereka tabah. aminn :')

    ReplyDelete
  4. allah kesiannya. pahang dekat area mane ni inani? kuantan, pekan, maran, temerloh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang kesian sangat. pahang dekat jerantut :)

      Delete
  5. katanya nanti ada gelombang kedua kan. semoga mereka tabah menghadapi dugaan ALLAH.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah dengar dengar ada gelombang kedua. mudah mudahan mereka tabah :)

      Delete
  6. kesian nya..kawan akak dok kelantan buka kedai telefon..habis semua barang2 dalam kedai tu..Rugi jangan cakap la..memang terduduk la dia..harap mereka semua tabah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allahuakbar. mudah mudahan dimurahkan rezeki kawan akak lepas banjir ini. harapnya mereka semya tabah :)

      Delete
  7. sungguh, mereka yang diuji dengan banjir ini adalah mereka yang kuat.

    ReplyDelete
  8. Allah bersama mereka. Kita sama-sama doakan keadaan cepat pulih.

    ReplyDelete
  9. amat bersimpati...sangat simpati..hanya doa mampu dikirimkan

    ReplyDelete
  10. Allahuakbar.. xdak air mata dah nak menanges tgk kwn2 / sedara mara mangsa banjir T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian sangat dekat dia. nak buat macam Allah sedang menguji dia sekeluarga dan kita semuaa :)

      Delete
  11. Takut sanagat bila baca dan tengok kisah atau berita pasal mangsa banjir ni.

    ReplyDelete
  12. harapnya semua kembali pulih. sedih pulak tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aminnn :D kita sedih jugak bila kawan sendiri yang kena :(

      Delete
  13. Mashaallah. Hebat sungguh ujian Allah pada mereka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.mudah mudahan dia tabah hadapi semua ni

      Delete
  14. Bersamalah kita terus berdoa agar mereka sentiasa tabah dan selamat dlm mengharungi ujian ini... aamiin.

    ReplyDelete
  15. Mmbr2 kat sklh mjrti t'libat dgn banjir... Semoga dipermudahkan segalanye, amin....'

    ReplyDelete
  16. semoga dia tabah dalam musibah ini :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page