Tebus e-Tunai Rakyat Melalui Aplikasi eWallet

Assalamualaikum & Hello. 
Hai korang! Semalam meriah okay timeline social media pasal e-Tunai Rakyat ni hah. Masing masing update cara nak tebus duit RM30 tu. Macam biasa, bab bab duit ni kita memang laju. Hahah! Hei 30 ringgit pun jadi lah, lepas juga nak pergi beli  Mcd ke Tealive ke. Eh? Hah korang dah tebus ke belum tu? Actually, ada banyak aje eWallet yang kita boleh buat penebusan e-Tunai Rakyat ni. Antaranya melalui aplikasi Grab, Boost dan juga TnG. Ramai yang cakap lagi berbaloi guna app TnG sebab nanti dapat bonus lagi RM30 so total semua sekali RM60. Nani ternampak pasal ni sebab ada yang share dekat Twitter tapi tak sure lah macam mana cara nya untuk dapatkan bonus lagi RM30 tu sebab Nani pun tebus guna app Grab. Rasanya memang ramai yang layak untuk dapatkan e-Tunai Rakyat ni sebab syaratnya pun sikit aje. Asalkan umur atas 18 tahun dan pendapatan tahunan bawah daripada 100k hah boleh lah minta. Paling penting kena lah ada salah satu aplikasi eWallet tu yang kita install dekat dalam phone. Gittew! 
Tebus e-Tunai Rakyat Melalui Aplikasi eWallet
 Walaupun kita ada sampai tiga akaun eWallet sekali pun, nanti duit tu akan masuk dekat salah satu akaun aje tau. So apply lah ikut akaun eWallet yang korang suka. Heheh. Macam Nani, memang app Grab lah yang jadi pilihan sebab nya app tu aje yang selalu guna. Kadang kadang tu dalam seminggu sampai dua tiga kali order makanan thru Grab Food. Heheh. Bukan apa, sambil sambil tu nak collect point sekali. 
Tebus e-Tunai Rakyat Melalui Aplikasi eWallet
Macam Nani memang dah pernah guna app Grab Pay ni, so tak ada masalah untuk verification. Cuma semalam kena selfie aje dekat ic sendiri, lepas tu settle. Ingatkan ambil masa dua ke tiga hari untuk duit masuk ke dalam akaun eWallet tapi rupanya sekejap aje. Nani buat pagi semalam, tengah hari tu duit dah masuk dah dalam akaun. Cepat pulak sebab tengok orang lain ada yang kena tunggu sampai ke lima hari. 
Tebus e-Tunai Rakyat Melalui Aplikasi eWallet
Ini pulak sebahagian daripada reward yang Grab offer lepas dah dapat e-Tunai Rakyat tu. Kalau korang tak sempat nak claim lagi, boleh lah buat terus okay lepas ni. Mudah sangat cara nak claim duit tu, follow aje step yang dia suruh. Duit yang kita dapat tu boleh lah guna sampai 14 March 2020. Elok aje duit tu masuk dalam eWallet, kemain banyak Grab ni bagi promo. Kalau sebelum ni, jarang ye nak dapat promo dari Grab. Hahah! Ini siap ada RM5 off bila guna Grab Car. Yass memang akan manfaatkan sepenuhnya lah promo yang ada dekat app Grab ni. Hahah! Nani selalunya guna promo untuk Grab Food or Grab Car aje, boleh lah jimat juga sikit sikit kan. Heheh. Korang pulak dah terima ke belum e-Tunai Rakyat ni? 

15 comments:

  1. grabpay ngan boost rmi dh dpt cpt smlm rm30..touch n go xdpt lg tp ada juga yg update dh dpt tp kebanyakkan belum la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu lah, Nani apply guna app Grab sekejap aje dah masuk. Lepas tu tak tunggu apa dah zass terus guna buat beli top up. Hahah! Kak Amy punya dah masuk ke belum tu?

      Delete
  2. akak belum tebus lagi nani... nanti2 lah agaknya heheh....

    ReplyDelete
  3. ada jugak apply kat boost harini. tapi belum approve lagi :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah dah approve ke belum tu? Heheh :p

      Delete
    2. rupanya kak pi buat double. kat boost dan tng e-wallet. akhirnya dapat kat tng e-wallet. yeay ^_^

      Delete
  4. dah try apply kat tiga2. so far, boost je dpt. TNG kena reject, katanya sbb dah apply kat tempat lain :D hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanisss lamanyaaa tak nampak dekat sini! Hahahh! Sihat ke tu? Haipp dia masuk dekat salah satu aje - jadi lah 30 ringgit lepas lah buat beli KFC.

      Delete
  5. hai nani! wahhh dah selamat tebus ye? k.ana baru je tebus kat grab app tapi tu lah masing waiting lagi(up to 5 working days) T___T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai kak Anaaa! Lamanyaaa tak pergi blog akak. Hah dah masuk ke belum tu? Nani punya dah selamat guna. Hahaha!

      Delete
  6. rezeki jangan ditolak. depa kasi kita ambil hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kannn, Nani bab bab macam ni memang laju semacam. Hahaha!

      Delete
  7. alhamdulillah dah dapat kat tng e-wallet ^_^

    ReplyDelete
  8. Belum redeem lagi. Nanti baru redeem.Tq share caranya

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page