Beautea by SAFI | Pembersih Wajah Terbaru di Pasaran

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Baru baru ni Safi telah mengeluarkan satu lagi produk baru tau, iaitu Beautea Cleanser. Wahh makin banyak produk terbaru keluaran Safi ni, tak terkejar kita nak try semua. Macam yang Nani pernah bagi tahu sebelum sebelum ni, produk Safi ni memang sentiasa jadi pilihan Nani sebab ia nya bebas daripada SLS/SLES, Paraben, Alcohol dan jugak Silicon. Paling penting sekali, product ni telah pun diuji secara dermatologi, jadi tak ada lah masalah lah nak guna sebab memang selamat. Hiks. Hari tu lepas aje tahu product ni dah ada dekat pasaran, zasss kita terjah Watsons cari. Sejenis yang tak sabar betul kan. Hahaha! Kalau dekat mana mana Watsons store korang boleh dapatkan product Beautea ni dengan harga RM 23.30 satu. Tapi meh sini Nani nak ajar korang untuk dapatkan dengan harga yang lebih murah. Kalau nak jimat, korang beli lah melalui Watsons online. Kenapa Nani cakap jimat? Sebabnya korang boleh dapatkan dengan harga RM 18.80 bila korang pembelian Beautea Cleanser ni secara online di website Watsons. Jimat kan? Nanti korang boleh pilih lah sama ada nak self pick up atau penghantaran terus ke rumah. Apa apa korang boleh refer dekat website Watsons okay! 
Tapi sebab Nani ni sejenis yang tak menyempat nak try product baru ni, kita walk in aje lah dekat store Watsons yang terdekat. Nasib baik dah ada stock yang dah sampai. Heheh. Untuk pengetahuan korang, ada empat jenis rangkaian product Beautea ni tau, iaitu Black Tea & Black Orchid (sensitive skin), Green Tea & Neem (normal to oily skin), White Tea & Damask Rose (dry skin) dan jugak Apricot Tea (face scrub). Setiap jenis tu ada kelebihannya yang tersendiri dan mengikut jenis kulit. Nanti kalau korang nak beli, make sure beli ikut skin type masing - masing okay! 
Nani pilih untuk try yang Green Tea & Neem, untuk adik Nani pulak dia ambil yang Black Tea & Black Orchid. Product Beautea by Safi ni diekstrak 100% daripada premium daun teh tau! Actually ni first time Nani try cleanser yang diekstrak daripada daun teh, sebelum ni guna scrub aje yang menggunakan daun teh. Heheh. Serious wangi aje bila korang buka penutup pencuci muka ni. Next time Nani nak try scrub tu pulak, nampak best jugak scrub muka keluaran Safi ni. Kemain kan, semua dia nak try! Hahah! Jom tengok apa kelebihan kedua dua cleanser pilihan Nani ni. 
Black Tea & Black Orchid. 
Macam yang Nani bagi tahu dekat atas tadi, cleanser yang ni sangat sesuai untuk korang yang ada kulit sensitive. Untuk korang yang dah pernah try product lain tapi tak berhasil, boleh lah try product ni pulak okay! Macam yang korang tahu, kebanyakkan product Safi mengandungi fragrance. Untuk yang ada kulit sensitive, selalunya dia orang akan elakkan untuk menggunakan any products yang mengandungi fragrance. Tapi korang jangan risau, untuk Cleanser Black Tea & Black Orchid ni, tak ada fragrance pun. So korang boleh lah try guna tanpa ada rasa was was eheheh. 
Ini pulak tekstur Black Tea & Black Orchid, ia didatangkan dalam bentuk Cream Cleanser. Fungsi Detox Cream Cleanser ini adalah untuk membantu kita mengekalkan kulit yang sihat dan melindungi kulit daripada penuaan. Cara penggunaan cleanser ni mudah aje, korang cuma perlu bilaskan muka dengan air lepas tu cuci lah muka macam biasa dan bilaskan dengan air. Based on apa yang Nani baca, kalau kita nak muka kita betul betul bersih, kita kena guna tips 60 saat. Maksudnya kita kena cuci muka within 60 saat so sehala kekotoran dekat muka kita dapat dihilangkan. 
Green Tea & Neem. 
Untuk cleanser yang ni ia sangat sesuai untuk digunakan oleh mereka yang mempunyai masalah kulit normal to oil skin. Pembersih muka Green Tea & Neem ni berfungsi untuk menghilangkan kekotoran di wajah dan minyak yang berlebihan. Selain daripada tu, ia dapat melindungi kulit daripada masalah jerawat, mengawal sebum dan jugak membantu untuk mengurangkan kesan parut di wajah. Cara penggunaan pembersih muka ni sama macam yang Nani terangkan dekat atas tadi okay! Siapa yang ada masalah jerawat tu boleh lah try cleanser yang ni, mana tahu berkesan kan. 
Ini pulak tekstur Green Tea & Neem, ia didatangkan dalam bentuk Gel Cleanser. Macam Nani sendiri, memang Nani prefer untuk guna cleanser yang dalam bentuk gel berbanding yang cream. Heheh. Tapi untuk pencuci muka yang ni, ia mengandungi fragrance so kalau korang tak tahu skin korang react macam mana bila ada fragrance, jangan lupa untuk buat patch test terlebih dahulu okay! Korang boleh dapatkan product Beautea by Safi ni di mana mana pasaraya atau pun drugstore. Macam yang Nani bagi tahu awal awal tadi, harga sebotol pencuci muka ni RM 23.30 (150g). Jangan lupa try tau korang! 

4 comments:

  1. kak ana suka guna skrub apricot beautea by Safi ni Nani :)

    ReplyDelete
  2. byk produk safi skarang..tk pernh lg tgk yg ni

    ReplyDelete
  3. Green tea tu macam menarik untuk dicuba..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page