SAFI DERMASAFE | Rangkaian Produk Terbaru dari Safi

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Jenama Safi ini bukanlah satu jenama yang asing lagi kalau dekat Malaysia ni. Rasanya sejak zaman Nani kecil kecil dulu lagi, dah ada banyak produk kecantikan keluaran Safi. Kali ini Safi keluarkan lagi produk terbaru mereka, SAFI DERMASAFE yang mana sangat sesuai digunakan untuk semua jenis kulit termasuklah kulit sensitif. Yayy! Untuk korang yang ada kulit sensitif tu dan susah nak jumpa produk yang bersesuaian dengan kulit muka, boleh lah try guna SAFI DERMASAFE ni pulak. Macam yang korang tahu, Safi merupakan antara produk yang selamat untuk digunakan dan yang paling penting sekali HALAL! Tak ada lah risau sangat kan nak guna bila kita tahu produk ini HALAL di pasaran. Macam yang Nani cakap tadi, produk ini antara produk yang sudah lama bertahan di Malaysia, semestinya lah produk ini bagus dan berkualiti untuk setiap wanita. Apa yang bestnya produk SAFI DERMASAFE ini bebas dari alkohol, pewarna dan juga bebas ujian ke atas haiwan. 
 SAFI DERMASAFE kali ini hadir dengan lima jenis produk bermula daripada pencuci muka, moisturiser dan juga booster mist. Memang lengkap lah satu set untuk kita cuba. Kalau nak beli yang trial set pun ada tau korang, boleh cari dekat Watsons. Tapi Nani memang yakin produk keluaran Safi ini akan memberikan kesan seperti kulit wajah yang lebih mulus, bebas dari jeragat dan berseri. 
๐Ÿ’—Pencuci Muka SAFI DERMASAFE
Ada dua jenis tau cleanser SAFI DERMASAFE ni iaitu Mousse Cleanser dan juga Gel Cleanser. Apa perbezaan Mousse Cleanser dan Gel Cleanser? Mousse Cleanser ini merupakan pembersih lembut dan ringan yang akan menghasilkan buih dengan hanya satu pam. Gel Cleanser ini pulak sama macam cleanser yang kita selalu guna. Picit aje dan gosok dengan sedikit air sehingga berbuih. Apa yang Nani suka tentang cleanser ni sebab ia tak membuatkan kulit kita tegang langsung dan yang paling penting sekali low pH. Penting okay untuk kita gunakan cleanser yang low pH lagi lagi kalau korang jenis kulit sensitif dan kering. 
 ๐Ÿ’— Day Moisturiser & Night Moisturiser 
Moisturiser ni sangat penting tau korang untuk mengelakkan kulit kita kekal lembap dan tak kering. Nani suka moisturiser keluaran Safi ni sebab pantas meresap ke dalam kulit kita so tak ada lah lama sangat nak ambil masa untuk pakai sunscreen pulak. Tunggu aje seminit macam tu dah boleh apply sunscreen dan yang paling penting sekali pelembap keluaran Safi boleh kekalkan kelembapan di wajah kita selama 24 jam. Packaging moisturiser yang dalam bentuk tube ni lagi lah senang untuk kita guna, I like! Bila nak apply moisturiser ni? Kalau Nani, Nani akan pakai selepas Nani apply toner. Kalau korang skip toner, boleh lah pakai terus selepas mencuci muka. Gittew! 
๐Ÿ’— Booster Mist 
Booster mist ini bertujuan untuk mengekalkan kelembapan pada wajah dan membolehkan solekan di wajah kita kekal lama. Booster mist ni pun best jugak tau sebab cepat meresap ke dalam kulit dan produk ini diperkaya dengan ekstrak Likouris & Chamomile. Nani selalunya gunakan booster mist ni as step yang terakhir lepas dah siap pakai make up semua tu. Macam mana nak pakai? Sembur aje ke sekitar wajah dan biarkan ia kering seketika. 
Serious Nani cakap SAFI DERMASAFE ni memang bagus dan sesuai sangat untuk kita gunakan. Untuk yang masih tercari cari lagi produk yang bersesuaian dengan kulit, korang boleh lah try produk SAFI DERMASAFE pulak lepas ni. Ini antara produk local yang terbaik dan bagus di pasaran. Untuk korang yang teringin nak mencuba produk terbaru keluaran Safi ni, korang boleh dapatkan di mana mana pasaray berdekatan atau pun mana mana drugstore seperti Watsons, Guardian dan sebagainya. Kalau korang nak tahu dengan lebih lanjut tentang produk ini, korang boleh layari laman sesawang dekat bawah ni okay! Selamat mencuba korang!
Website:
Facebook:
Instagram:

5 comments:

  1. Kak PC pun dah lama guna Safi..inshaAllah nak cuba juga.

    ReplyDelete
  2. akak pun pengguna Safi..mcm best pulak produk baru ni..

    ReplyDelete
  3. wah nampak exclusive produk baru nih la nani... makin banyak produk baru2 safi skrg nih

    ReplyDelete
  4. Wahhh. Tengok packaging dia pun tergoda dah rasanya. Cantik sangat packaging dia.

    Jemput blogwalking ke blog saya :)

    ReplyDelete
  5. cantik packaging sai.. lembut je tengok..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page