Simple Make Up Menggunakan Althea Make Up Box!

Assalamualaikum & Hello.
Hai korang! Hari ni ada something yang istimewa Nani nak share dengan korang iaitu Make Up Collection terbaru keluaran Althea Korea. Wohooo! Siapa aje kan yang tak suka dengan make up semua ni. Nani tak ada lah pandai sangat pakai make up pun, setakat yang simple simple tu boleh lah. Heheh. Kali ni Nani excited betul bila tahu Althea dah keluarkan produk make up dia orang sendiri, tak sabar okay nak try sebab baca review semua cakap best dan berkualiti produk keluaran Althea. Nani memang selalu dah beli produk skincare dekat Althea, nampaknya lepas ni kita beli barang make up lah pulak. Makin bertambah lah barang dalam cart tu nanti rasanya. Eh? Hahah! Senang bila beli online ni, lepas order tunggu aje barang sampai depan pintu rumah. Setakat ni Nani memang puas hati lah dengan servis Althea Korea ni, laju okay walaupun terbang nun jauh dari bumi Korea sana. 
Muka excited tak sabar nak try semua barang make up yang ada dalam box tu. Kali ni box pun lain daripada yang lain bersempena dengan Lunar Year. Macam macam ada dalam satu box tu (daripada concealer sampai lah ke lip tint), siapa aje lah yang tak excited kan. Nak tahu best ke tidak semua barangan make up ni, jom baca apa yang Nani share dekat bawah. 
Ini lah antara barangan make up terbaru keluaran Althea Korea. Excited nak try semua barangan ni sebab semuanya cantik dan menarik. Nani kan jarang jarang pakai make up, itu yang excited lain macam. Hahah! 
 Skin Relief Spot Film Gel
Skin Relief Spot Film Gel ni berfungsi untuk cover kita punya jerawat & menjadikan kulit kita lagi smooth. So mudah lah bila nak apply make up nanti. Tekstur produk ni dalam bentuk gel dan cepat aje kering. Tak ada lah lama sangat kan nak kena tunggu untuk pakai make up pulak. Cara nak apply Skin Relief Spot Film Gel ni pun mudah, korang just perlu picit dan sapukan secara nipis dekat bahagian muka yang ada jerawat lepas tu siap. Make sure tunggu gel ni dah betul betul kering baru korang start make up okay! 
 Flawless Creamy Concealer
Macam yang kita tahu concealer ni berfungsi untuk menutup segala jenis dark spot, jerawat dan parut yang ada dekat muka kita. Macam Nani jenis ada dark circle dekat bawah mata, kalau tak cover dengan concealer memang boleh nampak lah gelap sikit dekat bahagian bawah mata tu. Kali ni Althea datangkan dengan empat jenis warna, senang lah nak pilih mana satu yang sesuai dengan kulit kita. Nani paling suka guna yang code honey sebab tak terlalu gelap dan tak terlalu cerah, memang sesuai lah dengan warna kulit Nani. 
 Apa yang Nani paling suka dengan Flawless Creamy Concealer keluaran Althea ni sebab senang gila nak apply dekat muka dan paling penting sekali tahan lama. Skin type Nani jenis kering tau so memang concealer Althea ni jadi pilihan lah lepas ni sebab boleh memberikan kelembapan dan memastikan wajah kita tidak kering. I like! Korang yang berminat nak try concealer Althea ni boleh check it out dekat website dia orang. RM 15 aje untuk satu concealer ni, pada Nani memang murah jugak lah. 
Eye Palette Sunrise & Moonrise Althea x Bunga Citra Lestari
 Antara barangan make up yang paling tak sabar Nani nak try hari tu. Tengok lah tu warna warna dekat palette ni semua cantik dan tak terlalu terang. Nani suka pakai eye shadow yang warna nude, kalau terang sangat rasa tak cantik pulak. Hahah! Tapi ikut taste masing - masing lah kan. Kali ni Althea mengeluarkan Eye Palette Sunrise & Moonrise berkolaborasi dengan pelakon dan penyanyi dari Indonesia, Bunga Citra Lestari. Ada lapan jenis warna semua sekali & didatangkan dalam packaging yang sangat eksklusif. 
 Spotlight Eye Glitter 
Eye Glitter ni boleh dijadikan sebagai eyeliner atau pun eye shadow untuk menaikkan lagi make up dekat bahagian mata kita. Mula mula Nani takut jugak nak pakai sebab ada glitter tapi rupanya biasa biasa aje glitter tu. Untuk Spotlight Eye Glitter ni didatangkan dengan dua warna iaitu warna gold dan juga pink. Harga pun masih lagi dalam range mampu milik, RM24 untuk satu kotak. 
Watercolor Cream Tint
Watercolor Cream Tint keluaran Althea ini didatangkan dengan empat pilihan warna yang agak terang dan tahan lama. Nani dulu jarang pakai lip tint sebab Nani lagi suka lip butter, tapi sekarang ni rasa dah jatuh cinta pulak dengan lip tint keluaran Althea Korea. Paling penting sekali, watercolor cream tint ni mampu melembapkan bibir kita. Bau lip tint ni pun wangi tau, memang best sangat bila pakai. Macam yang Nani cakap tadi, lip tint ni mempunyai empat pilihan warna iaitu Plum Cream, Strawberry Cream, Peach Cream dan juga Marron Cream. Jangan tanya mana satu yang best sebab semuanya Nani suka. Hahah! 
Simple Make Up Tutorial :)
Lepas dah try & error banyak kali, dapatlah hasil dekat atas ni. Hahah! Itu pun nasib baik lah ada kawan tolong sama. Nanti Nani share video Nani buat make up tutorial ni okay. Simple make up aje lah yang kita mampu buat pun. Gittew. Tapi serious, semua barang make up keluaran Althea ni memang best okay, loveee sangat.  Harga pun still mampu milik & yang penting berkualiti lah. So, untuk korang yang berminat untuk dapatkan barangan make up keluaran Althea Korea, boleh lah terus ke website dia orang okay! Jangan lupa tau beli. Hiks :)
Website:
Facebook:
Instagram:

11 comments:

  1. amboi seronok die makeup2 tu..mcm2 ada..syoknye

    ReplyDelete
  2. bestnya tgk set makeup tu..,,,

    ReplyDelete
  3. Wah sesekali dia bermekap. Best kan produk ni.....

    ReplyDelete
  4. best makeupnya semua kan..lepas ni main makeup lagi

    ReplyDelete
  5. alolo comelnya adik kak ana ni :)

    ReplyDelete
  6. waaahhhh syoknya Nani dapat makeup box! cantik plak tu hasil dia! fewiiit~

    ReplyDelete
  7. heyyy...awak ni mmg cantik sejak kecik ke apa ni! hahahaha...tapi suka kaler cream tint dia...hahaha...sbnrnya mmg Sally jenis uska warna merah mak ngah ni..hahaha

    ReplyDelete
  8. Best kan main mekap- mekap..akak suka jer..dah hari2 pi kerja mekap guna Althea

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page