Review Aku Penghibur l Dia Jejaka Berkaca Mata

Assalamualaikum & Hello.

Aku penghibur? Apa yang nak dihiburkan? Macam mana nak menghiburkan? Ya , itulah persoalan jika kita lihat sebalik domain akupenghibur.com. Unik dan versetail. Mungkin juga, bila melihat domain ini, tanggapan pertama kita ialah sebuah weh yang berasaskan hiburan . Tapi hiburan apa yang cuba disampaikan?

Aku Penghibur bukanlah sebuah nama yang asing dalam dunia blogging. Nama yang tercipta hasil dari kata - kata Datuk Aznil Haji Nawawi yang mengatakan "awak boleh jadi penghibur yang baik." Disebalim kejayaan dalam dunia Blogging achik sebenarnya, ia adalah dari doa seorang emak dan keluarga yng tiada henti, sokongan dari kawan - kawan realiti dan maya serta pembaca di blog. Achik juga seorang yang 'low profile.'

Pemilik yang mesra disapa achik ini selalu memberi tunjuk ajar kepada blogger yang masih hijau tentang pentingnya ilmu untuk mengendali sebuah blog. Sebagaiman kata pepatah cina, "jika mahu kuda yang laju berlari berilah makan rumput yang berkualiti." Achik berpendapat. untuk menjadi blogger yang baik harus bersedia untuk menerima kritikan, punya semangat yang jitu serta konsisten dan kreatif dalam penulisan.

Secara peribadi pula, Achik seorang yang ramah dan berbudi bahasa sehingga menyebabkan dia sering menjadi rujukan kami di EFG. 'Makan sorang' tiada dalam kamus hidup dia. Idea - idea bernas dan kritikan yang diluahkannya cukup bergunabagai kata - kata seorang abang kepada adik. Bukan terlalu menghormati, tetapi blogge beginilah yang patuh dijadikan role model, dah lah comel , boleh juga  bawa bergurau da tegas pada masanya !
Achik pernah menang Award tau. Nak tahu award apa kenalah terjah blog Achik

Jika tiba - tiba, dalam satu hari tu, anda macam tak tahu nak buka web apa, cubalah terjah ke blog akupenghibur.com. Pelbagai input menarik yang boleh kita dapat. Nani paling ingat entri Achik Usah Biarkan Hatimu Diskaiti Berkali Kali.  Apa yang menarik dalam entri tu? Korang kenalah pergi sendiri baca dekat blog Achik nanti tak saspen lah kalau Nani cerita dekat sini. Ihiksss :D

Dalam entri tu Achik ada cakap jodoh tu rahsi Allah. Serahkan hati padanya, yakin dengannya dan minta dia jagakan kita. Maka dekatkan diri kita denganNya, jaga hubungan kita dengan Allah dan pasti Dia berikan yang terbaik untuk kita. Setuju dengan apa yang Achik cakap ni. Walau jodoh itu ia mendekat tapi kita menolak atau sebaliknya, bila mana Allah kata Kun Faya Kun siapa kita untuk menolak tadirNya? Nak tahu banyak lagi pasal Achik ni laju laju terjah blog beliau.


18 comments:

  1. acik adalah antara salah satu blog yang akak sering lawat...

    ReplyDelete
  2. Kak Inani, Acik seorang yang romantik kan? hehehe

    ReplyDelete
  3. rahsi detected. hehee. btw acik terbaik! #EFG

    ReplyDelete
  4. wahh teebaik lah..May Allah bless you

    ReplyDelete
  5. terbaikk EFG..khaty singgah sini..blog yang santai untuk di terjah

    ReplyDelete
  6. kalau down, memang terjah blog acik

    ReplyDelete
  7. blog acik mmng banyak entry2 motivasi

    ReplyDelete
  8. Terbaiklah Acik.. beliau antara blogger lama yg mula2 saya kenal waktu awal berblog.. semoga terus sukses!!!

    ReplyDelete
  9. Certain entry Achik memang catchy :B Haha kadang baca sampai leka jap

    ReplyDelete
  10. Selalu dengar nama blogger ni tapi belum pernah sampai lagi ke blognya. Punyalahkan akak rasa akak lagi ala-ala selebriti murahan gitu. Kah3x.

    ReplyDelete
  11. Setiap tulisan Acik memang menyentuh ke kalbu..

    ReplyDelete
  12. blog acik penuh dengan entri nasihat dan tips terutama berkenaan JODOH

    ReplyDelete
  13. suka sgt baca blog acik aku penghibur

    ReplyDelete
  14. entry dalam blog acik memang sangat terkesan pada pembacanya... tahniah acik.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page