Alhamdulillah ^___^


subhanallallah..allahuakbar.alhamdulillah :) alhamdulillah hari ni masih diberi pinjaman nyawa oleh Allah untuk menyambut ulang tahun yang ke _ _ rahsiaaaa  :P rasa nya tahun ni paling best kot sebab dapat sambut dengan abah ibu semua.sebelum2 ni sambut dengan kawan apa semuaaa.. serius sukaaa sangattt :D




kek spongebob :) yeayyyyy :)

mak cik aku ada bakeri so dia lah yang bersusah payah buat kek spongebob ni.. comel sangat. aku pun macam sayang nak potong apatah lagi makan.. hahahah. parahhh betul kann. comel sangat pun tak boleh jugakk. hihihi :P aku memang fanatik gila dengan spongebob sebenarnya. sikit sikit spongebob.bilik aku pun kalau boleh nak spongebob. amboii melampau. HAHA :p




kawann aku kirim dekat abang pos laju benda ni :)
terima kasih awak ^__^

comel kan bantal spongebob tu.. cantik je  lagi duduk dalam plastik..sayang woo nak bukak.nanti ramai sangat yang nak pegangnya. aku ni sayang kalau barang barang orang bagi.rosak..bukan senanng orang nak bagi hadiah kann.siap pos lagi... terharuuu :) hihi..


apa pun perjalanan aku masih jauh lagi. banyak lagi perkara yang aku kena kejar dekat depan.. & sememangnya jalan yang aku akan lalui bukanlah selurus dalam gambar dekat atas kann.. orang kata makin tinggi tahap kita belajar maka makin banyaklah onak duri bagaii. ewahhh :P pintaku agar Allah mempermudahkan segala urusan dan panjangkan umurku :)


nak kek spongebob jemputlahh datang rumahh .. HAHAHA :p



































dapat coklat aihhh :)


baru ni wan aku pegi Kedah dengan mak cik pak cik aku semua sebab anak angkat dia nikah.. lepas habis je majlis tu diorang pegi Langkawi berjalan.. sumpah jeles tahap dewa tengok gambar diorang berjalan.. uwaaaa rugi tak ikut sekali T__T nyesal nyesal nyesal.. tskk . tsskk. ( tak payah over sangat Nani, orang dah balik pun dari Langkawi tu) ekekeke :P


 tu diaaaaa coklat wan aku belikan. yeayyyy.. sayangggg wan ketat ketat :D 
sengih sampai telinga aku tengok macam macam coklat ado. hihihi :P 

mula mula wan cakap dia belikan aku sotong kering ni je dekat aku.. mak aihh. bapak sedihh aku mendengarnye.. tergamak wan melupakan cucu kesayangan dia ni. kahkahkahkah  :P 



aku tak layan sangat toblerone tu. tapi tiramisu tu ye aku layann. :)


jemput tengok semua. mihmihmih :D

terima kasih wan sebab belikan coklat ni semuaa. nanti belilah lagi. . tak malu betul mintak mintak dekat wan.. hihihi. tak peee. sekali sekala setahun je :P








sukaaaanyaaaaaaaa :)



kemain lagi suka pasai apa? hikhikhik.. tadi aku tengok entri cik Nuriesya Nadia  pasal durian crepe. mak aihh terliur gilaa tahap dewaa.. hahaha. :P maka aku pun beria lah ajak ibu pergi cari durian crepe tu tapinyaaaa.. ibu cakap ibu bizi.. uwaaaaa T__T sedih kitaaaa .. sobss sobsss :(

ibu cakap tepon abah suruh beli dekat pasar malam.. hari ni kan ada pasar malam dekat dengan office abah tu. maka mata aku yang dah berair ( masuk habuk tadi kan hahahaha ) terus bersinar sinar bergemerlapan gituu.. ewahhh hiperbola betul kan :P aku pun lupaa dekat situ ada jual durian crepe tu jugak :)



taraaaaaaaaaaaa :)

senyum sampai telinga aku nampak abah bawa balik ni.. masa aku makan tadi, abah tanya " cukup tak, kalau tak cukup abah suruh dia hantar satu lori lagi dekat rumah ni." okay finee abah perli aku wooo.. :P tapi sebab masa tu aku tengah feeling sorang sorang makan crepe ni, perlian abah tu aku tolak ke tepi.. ekekeke :P
terima kasih abah belikan durian crepe ni.. mihmihmih :D



sengkuang calit :)


ni abah beli dia punya kuah sebotol. aku pun apa lagii potong potong letak kuah tabur kacang.. mak aihhhh sodapp gilaaaa :P tak mau berhenti den makan sengkuang ni hah.. alhamdulillah kenyang aku malam ni :)







































































parahh kalau gini abang oiiii :P




tadi kawan aku upload benda ni dekat facebook dia. tu diaaaa. ambik kau siap ada syarat bagaii..kahkahkahkah :P dashatt bebenor penangan Fifa World Cup ni ghopenye.. nasib baik teman tak berlaki lagi. miahahahaa :D


ada sesiapa yang sanggup ikut syarat ni? memang aku salute gilaaa orang yang sanggup ikut syarat ni. hahaha :P







belajar perkataan baru :)




ni entri pertama aku bermula dengan gambar untuk tahun ni. hihihi :P

sebenarnya aku belajar perkataan baru dengan sorang kawan aku dari Kelantan ni hah. nampak tak perkataan derak tu?? aku pun mula mula tak tahu jugak apa kebendanya derak ni kann. first time dengar ni weiii.. tu untungnya ada kawan dari macam macam negeri ni..orang kata kalau malu bertanya sesat jalan kann. maka aku tanpa segan silu tanya lah dia derak tu apa maksudnye?=D

rupanya derak tu maksudnya ambil angin, bersiar siar dan seangkatan dengannya lahh . hari ini aku tahu dan anda tahu. lepas ni boleh laa guna. mampus kawan aku tak paham.. ada sape2 dekat sini orang Kelantan? boleh lahh ajar saya loghat Kelantan lagi. ekekeke :P



p/s : walaupun benda yang kita dapat tu sikit tapi ia tetap dianggap sebagai satu pembelajaran :) 
so hargailah ia :)





buat pertama kali ^__^

buat pertama kalinya seumur hidup aku ni pergi kenduri kawen orang India.. macam biasalah India ni kalau buat majlis malam kann. mula - mula aku tak nak pergi jugak masa abah ajak petang tadi.tapi bila aku pikir punya pikir apa salahnya cari pengalaman kann. dah lah tak pernah pegi sebelum2 ni. why not sekali sekala belajar sesuatu yang baru daripada budaya orang lain kann.. yeeeehaaaa . :P 


muka kekenyangan :)

pergi kenduri kawen India makan nasi minyak + ayam masak merah lagi. bhahahaha :P aku pun terkezutt jugak tadi bila tengok ada nasi minyak. cepat cepat bisik dekat abah " sungguh ke nasi minyak ni?" abah pun dengan senang hati jawab ' ye lah nasi minyak takkan nasi kerabu pulak." =,= menyesal aku tanya. hahaha :p
ibu cakap orang India ni kalau kenduri biasa dia pakai catering sebab dia ajak orang melayu jugak. ohhh, baru aku tahuu. :D


keyboard ? :P

jyeaahhh. aku sekarang tengah belajar main benda alah ni hah. hihihi. tu diaa segala bagai chord lagu ada dalam buku eden tu hah. mula mula tak gheti pun main tapi hasil aku belajaq dari youtube terus jadi gheti, terima kasih encik youtube kerana mengajar saya. ^___^ 


aku update entri ni masa dalam kereta lagi sebenarnya. kus semangat nak sampai rumah jalan jem. mak aihh tak tahulah ngape kereta banyak gila malam ni.


nasib bawa tab dapatlah publish satu entri :P hihihi. 





# Wordless :)






p/s : pahang menang malam tadi. bangga kejap sebab lahir dekat pahang. hahaha :P



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Copyright © 2015 JIAKREATIFELT. All rights reserved. | Sign in|Top of page